احمدپور داریانی، محمود (1379)، کارآفرینی (تعاریف، نظریات، الگوها)، تهران، نشر شرکت پردیس 57، چاپ اول.
احمدپور داریانی، محمود و مقیمی، سید محمد (1389)، مبانی کارآفرینی، تهران، انتشارات فراندیش، چاپ دهم.
بهشتی، محمد باقر و همکاران (1388)، بررسی رابطه علی بین کارآفرینی و بیکاری در بخش صنعت ایران، مجله فراسوی مدیریت، سال سوم، شماره 11، 183-153.
جانعلیزاده چوب بستی، حیدر و همکاران (1390)، سرمایه فرهنگی و موفقیت تحصیلی: ارزیابی تجربی مدلهای نظری، پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت، سال اول، شماره 2، 104-83.
خدایی، ابراهیم (1388)، بررسی رابطه سرمایه اقتصادی و فرهنگی والدین دانش آموزان با احتمال قبولی آنها در آزمون سراسری سال تحصیلی 1385، فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، سال اول، شماره 4، 84-65.
دیو سالار، سمانه و بزرگی، فرشاد (1389)، بررسی نقش کارآفرینی در رشد اقتصادی و توسعه پایدار، کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان، آبان ماه.
سپهرنیا، رزیتا و همکاران (1391)، بررسی جایگاه صنایع فرهنگی خلاق و رابطه آن با ارتقا سرمایه فرهنگی در ایران، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، سال دوم، شماره 1، 161-139.
سعیدی کیا، مهدی (1388)، اصول و مبانی کارآفرینی، انتشارات کیا، چاپ سیزدهم.
سلجوقی، خسرو (1388)، فرهنگ کارآفرینی، کارآفرینی فرهنگی، اهمیت، ضرورت و جایگاه، کتاب ماه علوم اجتماعی، شماره 23، 75-58.
ظهیری، هوشنگ (1385)، سنجش پتانسیل کارآفرینی جوانان تحصیلکرده تهرانی و عوامل اجتماعی موثر بر آن، کار و جامعه، 73-57.
علی میری، مصطفی (1387)، آموزش کارآفرینی: پیدایش، توسعه، گرایشها و چالشها، مجله توسعه کارآفرینی، سال اول، شماره اول، 169-133.
علیزاده اقدم، محمدباقر (1391)، بررسی میزان امید به آینده در بین دانشجویان و عوامل موثر بر آن، جامعهشناسی کاربردی، سال بیست و سوم، شماره 4، پیاپی 48، 206-189.
عباس زاده، محمد و علیزاده اقدم، محمدباقر و میرزائی، مجتبی (1394)، بررسی نقش سرمایه اجتماعی در توسعۀ پتانسیل کارآفرینی، دو فصلنامه جامعهشناسی اقتصادی و توسعه، سال چهارم، شماره 2، 75-103.
قرونه، حسن (1389)، بازتاب سرمایه فرهنگی در آینه سازمان، تدبیر، شماره 217، 43-39.
قوامی، هادی و محمدرضا، لطفعلیپور (1387)، بررسی عوامل موثر بر انتخاب کارآفرینی در مقایسه با اشتغال دستمزدی دانش آموختگان: مطالعه موردی دانشگاه فردوسی مشهد، مجله دانش و توسعه، سال پانزدهم، شماره 24، 189-169.
کاظمیترقبان، مریم و مبارکی، محمد حسن (1391)، بررسی اثر کارآفرینی بر رشد اقتصادی ایران با استفاده از رویکرد میانگینگیری بیزی، مجله توسعه کارآفرینی، دوره پنجم، شماره3، 144-125.
کاوسی، اسماعیل و حیدریزاده، الهه (1390)، سرمایه فرهنگی، سرمایه انسانی و توسعه، پژوهشنامه علوم اجتماعی، شماره 71، صص 72-43.
میرجلیلی، سیدحسین (1386)، نقش سرمایه فرهنگی در مهندسی فرهنگی، ماهنامه مهندسی فرهنگی، سال دوم، شماره 12، 45-43.
نصرآبادی، محمد و همکاران (1391)، عوامل موثر بر سرمایه فرهنگی در شهرستانهای کاشان و آران بیدگل، علوم اجتماعی، مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال هشتم، شماره 27، 171-143.
نظری، محمدرضا (1389)، کارآفرینی، نشر پیام پویا، چاپ دوم.
نوغانی، محسن (1386)، تاثیر نابرابری سرمایه فرهنگی بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی در دست یابی به آموزش عالی، فصلنامه تعلیم و تربیت، سال بیست و سوم، شماره 3، پیاپی 91، 101-71.
نوربخش، سیدمرتضی (1389)، نقش سرمایههای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خانواده در موفقیت داوطلبان آزمون سراسری، فصلنامه برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی، شماره 4، 93-134.
الوانی، سید مهدی و رودگرنژاد، فروغ (1389)، مدل توسعه کارآفرینی در سازمانهای کوچک و متوسط، چشمانداز مدیریت بازرگانی، شماره 4، پیاپی 37، 87-73.
هزار جریبی، جعفر (1382)، توسعه کارآفرینی و دانش آموختگان، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 30، 177- 159.
هزارجریبی، جعفر (1384)، کارآفرینی، تهران، انتشارات پژوهشکده اقتصادی، چاپ اول.
Harper, Rosalyn. (2002), " the measurement of Social Capital in the united kingdom", National Statistics, pp. 1-9.
Klein, Peter G & Foss, Nicolai J. (2009), Historical Foundation of Entrepreneureship research, Edited by Hans Landstrom & Franz Lohrke, published by Edward Elgar, 2010.
Light, Ivan & Dana, Leo-Paul. (2013), " Boundaries of Social Capital in Entrepreneurship ", Entrepreneurship theory and Practice, pp. 1-22.
Naude, Wim (2008), Entrepreneurship in Economic Development, World Institute for Development Economics Research, pp. 1-45.
Neira, Isabel & et.al. (2013), "Social and human Capital as determining Factors of Entrepreneurship in the Spanish Regions", Investigaciones Regionales, pp. 115-139.
Pishghadam, reza & Zabihi (2011), Social and Cultural Capital in Creativity capital social et culturel dans la creativite, Canadian Social Science, Vol. 7, No. 2, pp. 32-38.
Van Praag, C.Mirjam. (1999), Some Classic Views on Entrepreneurship, De Economist 147, pp. 311-335.
Dejardin, Marcus (2000), Entrepreneurship and Economic Growth: An Introductive survey to specific Topics, Institute for Development Strategies.
Coron, Catherine (2008), The impact of Education and Training systems on Entrepreneurship: A comparative approach between the United Kingdom and France, journal of Asia Entrepreneurship and Sustainability, Vol IV, Issue 2, pp. 4-22.
Burdus, Eugen (2010), Fundamentals of Entrepreneurship, Review of International Comparative Management, Volume 11, Issue 1, pp. 33-42.
Singh, Robert P & et.al (2009), Family Matters: Differences in having self-employed parents between black and white Entrepreneur, In: Entrepreneurship and its Economic significance, behavior and effects, Nova Science Publishers, Inc, pp. 1-20.