پژوهش پیش رو به بررسی چالشهای جامعهشناختی رشد و توسعه بنگاههای اقتصادی خانوادگی شهر تهران میپردازد. در پی دستیابی به نظریهای است که بتواند چالشهایی را که این بنگاهها در مسیر رشد و توسعه خود با آن روبه رو میشوند توضیح دهد. استراتژی اصلی آن مبتنی بر روش کیفی نظریه داده محور بوده و دادههای مورد نیاز از راه انجام مصاحبههای عمیق گردآوری شده است. گروه هدف عبارت است از مدیران بنگاههای اقتصادی خانوادگی کوچک و متوسط شهر تهران. تعداد 25 مورد از این بنگاه ها به روش نمونهگیری نظری انتخاب و مورد مصاحبه قرار گرفتهاند. یافتهها نشان میدهد که این نوع بنگاهها با شش چالش اصلی شامل چالشهای فرهنگی/هویتی، درجه بندی فامیلی، شکاف نسلی، ملاحظات فامیلی و چالش شراکتی/مدیریتی رو به رو هستند. چگونگی ارتباط بین این مقولات در قالب یک مدل نظری ارائه شده است.
بنی فاطمه, حسین, محمدی تلوار, ستار, نوذری, حمزه. (1396). بررسی جامعه شناختی چالش های رشد و توسعه بنگاه های اقتصادی خانوادگی در ایران (مورد مطالعه: بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط شهر تهران). جامعه شناسی اقتصادی و توسعه, 6(1), 1-34.
MLA
حسین بنی فاطمه; ستار محمدی تلوار; حمزه نوذری. "بررسی جامعه شناختی چالش های رشد و توسعه بنگاه های اقتصادی خانوادگی در ایران (مورد مطالعه: بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط شهر تهران)". جامعه شناسی اقتصادی و توسعه, 6, 1, 1396, 1-34.
HARVARD
بنی فاطمه, حسین, محمدی تلوار, ستار, نوذری, حمزه. (1396). 'بررسی جامعه شناختی چالش های رشد و توسعه بنگاه های اقتصادی خانوادگی در ایران (مورد مطالعه: بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط شهر تهران)', جامعه شناسی اقتصادی و توسعه, 6(1), pp. 1-34.
VANCOUVER
بنی فاطمه, حسین, محمدی تلوار, ستار, نوذری, حمزه. بررسی جامعه شناختی چالش های رشد و توسعه بنگاه های اقتصادی خانوادگی در ایران (مورد مطالعه: بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط شهر تهران). جامعه شناسی اقتصادی و توسعه, 1396; 6(1): 1-34.