پژوهش پیش رو به بررسی چالشهای جامعهشناختی رشد و توسعه بنگاههای اقتصادی خانوادگی شهر تهران میپردازد. در پی دستیابی به نظریهای است که بتواند چالشهایی را که این بنگاهها در مسیر رشد و توسعه خود با آن روبه رو میشوند توضیح دهد. استراتژی اصلی آن مبتنی بر روش کیفی نظریه داده محور بوده و دادههای مورد نیاز از راه انجام مصاحبههای عمیق گردآوری شده است. گروه هدف عبارت است از مدیران بنگاههای اقتصادی خانوادگی کوچک و متوسط شهر تهران. تعداد 25 مورد از این بنگاه ها به روش نمونهگیری نظری انتخاب و مورد مصاحبه قرار گرفتهاند. یافتهها نشان میدهد که این نوع بنگاهها با شش چالش اصلی شامل چالشهای فرهنگی/هویتی، درجه بندی فامیلی، شکاف نسلی، ملاحظات فامیلی و چالش شراکتی/مدیریتی رو به رو هستند. چگونگی ارتباط بین این مقولات در قالب یک مدل نظری ارائه شده است.
بنی فاطمه, حسین, محمدی تلوار, ستار, & نوذری, حمزه. (1396). بررسی جامعه شناختی چالش های رشد و توسعه بنگاه های اقتصادی خانوادگی در ایران (مورد مطالعه: بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط شهر تهران). جامعه شناسی اقتصادی و توسعه, 6(1), 1-34.
MLA
حسین بنی فاطمه; ستار محمدی تلوار; حمزه نوذری. "بررسی جامعه شناختی چالش های رشد و توسعه بنگاه های اقتصادی خانوادگی در ایران (مورد مطالعه: بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط شهر تهران)". جامعه شناسی اقتصادی و توسعه, 6, 1, 1396, 1-34.
HARVARD
بنی فاطمه, حسین, محمدی تلوار, ستار, نوذری, حمزه. (1396). 'بررسی جامعه شناختی چالش های رشد و توسعه بنگاه های اقتصادی خانوادگی در ایران (مورد مطالعه: بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط شهر تهران)', جامعه شناسی اقتصادی و توسعه, 6(1), pp. 1-34.
VANCOUVER
بنی فاطمه, حسین, محمدی تلوار, ستار, نوذری, حمزه. بررسی جامعه شناختی چالش های رشد و توسعه بنگاه های اقتصادی خانوادگی در ایران (مورد مطالعه: بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط شهر تهران). جامعه شناسی اقتصادی و توسعه, 1396; 6(1): 1-34.