منابع
اجیرلو، محمد باشکوه، قاسمی همدانی، ایمان، (1401)، بررسی تاثیر مدیریت دانش در عملکرد و وفاداری کارکنان با نقش تعدیلگری نوآوری (نمونه پژوهش: کارکنان پتروشیمی تبریز)، فصلنامه مدیریت دانش سازمانی، سال 5، زمستان 1401. صص 77- 109.
استراوسآنسلم، کوربینجولیت، (1393)، اصول روش تحقیق کیفی: نظریه مبنایی، رویهها و شیوهها، مترجم بیوک محمدی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
برزگر، محمود، نویدی، احد، (1382)، راههای ارتقاء منزلت اجتماعی معلمان، فصلنامه تعلیم و تربیت، دوره 19، شماره 18، صص 18-29.
بقاییسرابی، علی (1385)، بررسی تاثیرات اجتماعی ادراک شده بر عملکرد شغلی، فصلنامه دانشگاه آزاد واحد خلخال، شماره8، صص144-124.
بیرو آلن، (1375)، فرهنگ علوم اجتماعی، مترجم محمدباقر ساروخانی، تهران: کیهان.
تقیپور، آذر قاسمیزاد، علیرضا، معتمد، حمیدرضا، (1401)، شناسایی شایستگیهای حرفهای مدیران آموزشی مدارس متوسطه، فصلنامه مدیریت منابع انسانی، شماره 14، صص281-255.
توسلی، غلامعباس، (1371). نظریههای جامعهشناسی، چاپ سوم، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها.
توکلی، غلامرضا، محمد مظاهری، محمد، مظاهری طارمی، محمد، (1400)، مدلسازی چالشهای استقرار فرهنگسازی داده محور در سازمانهای دولتی (نمونه پژوهش: سازمانهای تابع وزارت دفاع)، فصلنامه مدیریت دانش سازمانی، سال چهارم، شماره 15، زمستان 1400، صص 149-111.
دیبایی، صابر، رحیمی سجاسی، داود، (1401)، آسیبهای فعالیتهای پرورشی سازمان آموزش و پرورش شهر قم در دوره متوسطه اول، مجله پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، شماره 30، 363-343.
رضایی، اکبر، شاه طالبی، بدری، سعیدیان، نرگس، (1399)، تجارب زیسته معلمان از منزلت اجتماعی به منظور ارائه مدلی برای آموزش و پرورش دولتی ایران، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، شماره 1، صص 159-143.
رفیعپور، فرامرز، (1382). آناتومی جامعه، تهران: شرکت سهامی انتشار.
ریتزرجورج، (1392)، مبانی نظری جامعهشناسی معاصر و ریشههای کلاسیک آن، مترجم شهناز مسمی پرست، تهران: نشرثالث.
سعادت، اسفندیار، (1396). مدیریت منابع انسانی، تهران: انتشارات سمت.
سهرابی، عاطفه، یزدخواستی، علی، صادقی ارانی، زهرا، (1399)، بررسی تاثیر عوامل فردی بر به اشتراکگذاری دانش در سازمان: فرا تحلیل مطالعات ایران، فصلنامه مدیریت دانش سازمانی، سال 3، شماره 11، صص 44-1.
صادقی دروازه، سعید، شوال، عباس، مزروعی نصرآبادی، (1397)، نقش قابلیتهای فرآیندی مدیریت دانش در توانمندسازی ساختاری منابع انسانی (مورد مطالعه: دانشگاه علامه طباطبایی)، فصلنامه مدیریت دانش سازمانی، سال 1، شماره 1، تابستان 1397، صص 72-49.
صالحی، زهرا، احمدپور، سپیده، باقری، عالی، (1398)، پژوهش محوری و صلاحیتهای حرفهای معلمان علومتجربی، مجله نخبگان علوم و مهندسی، جلد 4، شماره 1، سال 1398.
طاهری، مرتضی، عارفی، محبوبه، پرداختچی، محمدحسن، قهرمانی، محمد، (1392)، کاوش فرآیند توسعه حرفهای معلمان در مراکز تربیت معلم: نظریه داده بنیاد، فصلنامه نوآوری آموزشی، سال 12، شماره 45، صص30-1.
عارفنژاد، محسن، موسوی، سیده مریم، (1401)، تهیه نقشه شناختی فازی عوامل موثر براحتکار دانش در سازمان (نمونه پژوهش: دانشگاه لرستان)، فصلنامه مدیریت دانش سازمانی، سال 5، زمستان 1401، صص74-47.
عصاره، علیرضا، رزی، جمال، (1393)، توسعه حرفهای معلمان: استلزامات، زمینهها، راهبردها و عوامل، نخستین همایش ملی علوم تربیتی و روانشناسی.
عظیمی، حسین، مرشدی، احد، عباسی، داود، (1399)، نقش یادگیری سازمانی و فرآیند کسب و کار بر عملکرد دانش محور سازمان، نمونه پژوهش: اداره دارایی زنجان و سازمان صنعت و معدن بجنورد، فصلنامه مدیریت دانش سازمانی، سال 3، شماره 9، صص209-167.
فارسانی، میثم، فتحاللهی چالشتری، سهیلا، مرادی، مینا، (1401)، تحلیل رابطه رهبری دانش محور، رفتار مدیریت دانش و عملکرد نوآوری، (نمونه پژوهش: شرکتهای کوچک و متوسط استان چهارمحال و بختیاری)، فصلنامه مدیریت دانش سازمانی، سال 5، شماره پیاپی16، صص165-135.
کارگر، رضا، بریمانی، خدیجه (1398)، رابطه مدیریت دانش و ابعاد توانمندسازی کارکنان حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مازندران. نشریه راهبردهای آموزشی (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، سال 1398، دوره 12، شماره 2، صص17-11.
کاشی نهنجی، وحیده، اسفندیاریمقدم، علیرضا، عرفانی، نصراله، (1397)، تدوین مدل ساختاری استاندارد و توسعه حرفهای دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان بر مبنای سواد اطلاعاتیآنها، نشریه مشاوره شغلی و سازمانی، دوره 10، شماره 36، صص102-69.
کاظمزاده بیطالی، مهدی، جدیالوارعلیا، ابراهیم، حسنی، محمد، (1395)، ارزیابی چارچوب عوامل موثر بر تعهد حرفهای معلمان مدرسههای دولتی آذربایجان غربی، فصلنامه نوآوریهای مدیریت آموزشی، سال 12، شماره 1 (مسلسل 45)، صص 83-69.
کاظمی، معصومه، رنجدوست، شهرام، مجلل چوپقلو، محمدعلی، (1401)، طراحی واعتبار یابی الگوی مسئولیت پذیری دینی دانش آموزان در برنامه درسی دوره ابتدایی، مجله پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، شماره3، صص 381-365.
کرسول جان، ( 1385 )، پویش کیفی و طرح پژوهش انتخاب از میان پنج رویکرد، مترجم حسن دانایی فرد، تهران: انتشارات صفایی.
کوهن بروس، (1384)، درآمدی به جامعهشناسی، مترجم محسن ثلاثی، تهران: توتیا.
گلدسته، اکبر، همایون آریا، شاهین، مقصودی، بهاره، (1401)، مدلبندی ساختاری عوامل موثر بر تسهیم دانش بین اعضاء هیئت علمی، فصلنامه مدیریت دانش سازمانی، سال 5، شماره 18، صص 67-37.
لاورنس نیومن ویلیام، (1392)، شیوههای پژوهش اجتماعی رویکرد کیفی و کمی، مترجمان حسن دانایی فرد، سید حسینکاظمی، جلد 1، تهران: جامعه شناسان.
محمدی، رزگار، حسنی، آرمان، (1398)، بررسی تاثیر فرآیند درس پژوهی بر توسعه حرفهای معلمان، فصلنامه علمی پژوهی تدریس پژوهی، سال 7، شماره 1، صص19-1.
محمدیکیا، اکبر، معمارزادهطهران، غلامرضا، عطایی، محمد، درودیان، محمود، (1400)، طراحی الگوی تعاملی یادگیرنده یاد دهنده، فصلنامه مدیریت دانش سازمانی، سال 4، شماره 15. صص 65-39.
محمدینسب، رباب، فخیمیآذر، سیروس، پاسبان، محمد، بهلولی، نادر، (1399)، مدل توانمندسازی کارکنان با بکارگیری آموزش درست پلیسهای تخصصی (نمونه پژوهش: فرماندهی انتظامی استان آذربایجانشرقی)، فصلنامه توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی، پیاپی 58، صص182-166.
مختاری، امیرحسین، اکبری محلهکلایی، محمد، باقری، روحالله، (1397)، آمادگی تغییر و یادگیری سازمانی (نمونه مطالعه: شهرداری تهران)، فصلنامه مدیریت دانش سازمانی، سال 1، شماره 10، صص 187-169.
ملایینژاد، اعظم، (1385)، مطالعه تطبیقی برنامه درسی تربیت معلم در چند کشور، تهران: موسسه پژوهشی برنامهریزی درسی و نوآوریهای سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
مهدیان، سمیه، حکیمزاده، رضوان، صفایی موحد، سعید، صالحی، کیوان، (1397)، بازنمایی ادراک و تجربه زیسته معلمان از منزلت اجتماعیشان: مطالعهای به روش پدیدارشناسی، نشریه خانواده و پژوهش، دوره15، شماره 1، (پیاپی38)، صص37-19.
نائیجی، محمدجواد، فورچیبیگی، اسحاق، قربانی فاراب، محمدحسین، سیدعلیجانلو، محمدحسین، (1401)، بررسی نقش مدیریت دانش استراتژیک در رابطه ابعاد سرمایه فکری و عملکرد فنآورانه (نمونه پژوهش: شرکتهای لبنی)، فصلنامه مدیریت دانش سازمانی، سال 5، صص 171-145.
نویدادهم، مهدی، شفیعزاده، حمید، (1393)، بررسی عوامل فرهنگی اجتماعی موثر برمنزلت اجتماعی معلمان، فصلنامه راهبرد، سال 23، شماره 73، صص 194-175.
یاراحمدی، فتانه، شهبازی، الهام، (1400)، بررسی نقش شیوههای تعامل موثر در توسعه و پیشرفت روابط انسانی در کارکنان مدارس شهرستان نهاوند، مجله پژوهشهای پیشرفت: سیستمها و راهبردها، سال 2، شماره 3، (پیاپی، پاییز 1400)، صص92-70.
Choi Soobin and Xinyi Mao(2020), Teacher autonomy for improving teacher self-efficacy in multicultural classrooms: A cross-national study of professional development in multicultural education, International Journal of Educational Research, Volume 105, pp101-711.
Eshchar-Netz Livat, Dana Vedder-Weiss, AdamLefstein(2022), Status and inquiry in teacher communities, Teaching and Teacher Education, Volume 109, pp103-124.
Nobenac, I, Brouwer Jan, J, Deinumac, W. H, Hofmann, A. (2021). The development of university teachers’ collaboration networks during a departmental professional development project, Teaching and Teacher Education, Volume 103, pp13-36..
Powel, C. G. Bodur, y. (2018). Teachers’ perceptions of on online professional development experience: implications for a design implementation framework. Teaching and Teacher Education Volume 87, 36-48.
Sandilos, Lia, E & et al. (2017). Does professional development reduce influence of teacher stress on teacher -child interactions in pre-kindergarten classroom? “Early childhood Research Quarterly” Volume 42 .pp 280-290.
Vermunta D, and et. al. (2019). The impact of Lesson Study professional development on the quality of teacher learning, Teaching and Teacher Education, Volume 74.pp61-73.