احمدی، ط. (1386). مدیریت بدن و هویت، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه گیلان.
اسفندیار جهرمی، ح، قدیمی، ب، علی پور درویشی، ز، حجت، ش و شجاعی، م.(1400). تحلیل جامعه شناختی عملکرد ورزشی با رویکرد خودپذیرشی و مدیریت بدن در دختران ورزشکار شهر تهران در رشته انفرادی(بدنسازی)، تغییرات اجتماعی- فرهنگی، سال19، شماره72، صص32-1.
ایلواری، م. ادریسی، ا. (1399). تغییرات اجتماعی تمایز و هزینههای مدیریت بدن با رویکرد گراندد تئوری (مورد مطالعه: زنان شهر گرگان)، تغییرات اجتماعی- فرهنگی، سال17، شماره64، صص 20-1.
آلمال، ف. (1390). سیمای هویت اجتماعی جوانان ایرانی، فصلنامه مطالعات ملی، سال12، شماره3، صص 148-121.
جمشیدیها، غ، خالق پناه، ک. (1388). دگرگونی نسل و هویت اجتماعی در کردستان: مطالعه جوانان شهر سقز، پژوهش جوان، فرهنگ و جامعه، سال هفتم، شمارهی 3، صص 81-53.
جهان پرور،ط. عشایری، ط. (1400). فراتحلیل گرایش جامعه ایرانی به مدیریت بدن، تغییرات اجتماعی- فرهنگی، سال18، شماره69، صص68-5.
جنکینز، ریچارد(1381). هویت اجتماعی، مترجم: تورج یار احمدی، چاپ اول: تهران: نشر شیرازه.
دورخ، ر، نوری، ح. (1399). تبیین مدل جامعه شناختی مدیریت بدن زنان بر اساس سرمایه فرهنگی و رسانه با میانجیگری مقایسه اجتماعی (مطالعه موردی: شهر سنندج)، زن در فرهنگ و هنر، سال13، شماره1، صص 90-70.
دانشمهر، ح، حسنخانی، ا. (1400). روایت دختران پدیده پوشش؛ بازتعریف هویت و دلالتهای معنایی آن(مورد مطالعه: دختران جوان شهر شاهیندژ)، مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، سال11، شماره1، صص 112-81.
رضویزاده، ن، یوسفی، ع.(1397). عشق خریدی: بازتاب نقش و هویت همسری در مصرف تظاهری مدیریت بدن زنان، مطالعات اجتماعی و روانشناختی زنان، سال16، شماره4، صص 108-79.
شریفی، ا، کاکاوندی، ا. (1389). رابطه سرمایه اجتماعی خانواده با هویت جوانان، پژوهش جوانان، فرهنگ و جامعه، سال7، شماره4، صص50-25.
شهوندی، ع. تقوی نسب، م.(1396). بررسی عوامل مرتبط با هویت اجتماعی زنان مورد مطالعه: زنان بخش مرکزی شهرستان پاسارگارد، فصلنامه زن و جامعه، سال8، شماره4، صص165-184.
شکربیگی، ع، امیری، ا. (1390). مدیریت بدن و مقبولت اجتماعی (مطالعه دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور شهر زنجان)، فصلنامه جامعهشناسی مطالعات جوانان، سال2، شماره3، صص 108-90.
صلواتی، م، اکوان، م، گودرزپروری و پ، خزایی، م(1401). معناداری مولفههای شباهت و تفاوت در بیان هویت و تاثیرگذاری آن در گرافیک شهری، نشریه رهبوبه هنر-هنرهای تجسمی، سال4، شماره 5، صص 84-73.
ظروفی، م. (1394). بررسی رابطه پذیرش اجتماعی با مهارت های اجتماعی بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شبستر، مطالعات جامعهشناسی، سال5، شماره19، صص 110-91.
منینگ، ف.(1382). اروینگ گافمن و جامعهشناسی نوین، چاپ اول، تهران: نشرکامیار.
گیدنز، آ. (1377). پیامدهای مدرنیته، ترجمه محسن ثلاثی، چاپ اول، تهران: نشر مرکز.
گیدنز، آ.(1388). تجدد و تشخص، جامعه و هویت شخصی در عصر جدید، مترجم: ناصر موفقیان، تهران: نشر نی، چاپ ششم.
گل محمدی، ا.(1383). جهانی شدن، فرهنگ، هویت، چاپ دوم، تهران: نشر نی.
قبادی، ح، مهدوی، م.ص. (1397). تبیین جامعه شناسی مدیریت بدن و ارتباط آن با عوامل اجتماعی و فرهنگی، فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده، سال 13، شماره45، صص95-66.
قاضی، ب، رشیدپور، ع، قلیزاده، آ و کاوسی، ا. (1400). سبک مدیریت بدن زنان با رویکردهای اجتماعی- فرهنگی، مطالعات رفتاری در مدیریت، سال 9، شماره18، صص 19-1.
ملاسیمی، س.(1394). شناسایی هویت اجتماعی زنان و رابطهی آن با انواع مصرف فرهنگی زنان شهر سنندج، پایاننامه کارشناسی ارشد علوم اجتماعی دانشگاه کردستان.
مصلحتی کوچصفهانی، ح، کاکویی دینکی، ع. (1400). منزلت اجتماعی، تهران: نشر به اندیش، چاپ اول.
نقدی، ا، معمار، ث و داستانی، م. (1397). تحلیل جامعهشناختی بازتعریف هویت اجتماعی زنان در پرتو تمایلات مصرفگرایانه مورد مطالعه: زنان متولد دهههای50، 60 و 70 شهر اصفهان، جامعهشناسی کاربردی، سال29، شماره 72، ص 208-83.
نصرائی، ر، اردلان راد، ش. (1398). مطالعه انسان شناختی نحوه بازنمایی دیگر بودگی و تمایز اجتماعی در شهر سنندج، پژوهشهای انسانشناسی ایران، سال9، شماره1، صص 30-7.
نوروزی، ع، ملکی، ا، پارسامهر، م و قاسمی، ح. (1397). بررسی تاثیر تصویر بدن و مدیریت بدن بر مشارکت ورزشی زنان استان ایلام، جامعهشناسی کاربردی، سال 29، شماره 72، صص 122-99.
نوری، ع، محسنی تبریزی، ع. (1398). تبیین جامعهشناختی عوامل موثر بر مدیریت بدن (مورد مطالعه: مردان بین 18 تا 45 ساله شهر تهران)، مطالعات علوم اجتماعی ایران، سال 11، شمارهی61، صص 149-132.
نعیمی، ق، پیرساقی، ف، بشیرپور، م، اکبری، ز. (1394). نقش مولفههای سلامت خانواده اصلی و ابعاد تمایزیافتگی خود در پیشبینی رغبت به ازدواج در دانشجویان، فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی، سال16، شماره21، صص107-87.
Chrisler, J. & C. Robledo, J.(2018). Woman’s Embodied Self: Feminist Perspectives on Identity and Image, American Psychological Association, 13(7): 1-14.
Kauppinen-Räisänen, H.
Björk, P.
Jauffret, M.Nathalie, L.(2018). How consumers' need for uniqueness, self-monitoring, and social identity affect their choices when luxury brands visually shout versus whisper,
Journal of Business Research, 12(84): 72-81.
Nerini, A. Matera, C. Di Gesto, C. Policardo, G. Stefanile, C. (2019). Exploring the Links Between Self-Compassion, Body Dissatisfaction, and Acceptance of Cosmetic Surgery in Young Italian Women Front Psychol, Follow In ttps://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6901627.
Rosaria Juli, M. Juli, L. (2020). Body Identity Search: The Suspended Body, Psychiatria Danubina, 32(1): 83-87.
Ramseyer Winter, V. King Danforth, L. Landor, A. Pevehouse-Pfeiffer, D.(2019). Toward an Understanding of Racial and Ethnic Diversity in Body Image among Women, Social Work Research, 43(2):69-80.
Stolovy, T. (2021). The Self, Styling Clothing Practices, Personality Traits, and Body Image Among Israeli Women,
National libraray of Medicine, 13(12): 719-726.
Tajuddin, F. (2018). Cultural and Social Identity in Clothing Matters Different Cultures, Different Meanings, European Journal of Behavioral Sciences, 4(1): 21-26.