ابراهیمپور، حبیب و خلیلی، حسن و حبیبیان، سجاد (1389) بررسی نقش مدیریت استراتژیک در کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: شرکت زمزم)، پژوهشهای مدیریت، 3(9): 38-21.
امینی، علیرضا و مزروعی نصرآبادی، اسماعیل و آقاجری، معصومه (1396) نقش توانمندسازی روانشناختی و تمایل به کارآفرینی کارکنان در رابطه بین بازارگرایی و نوآوری سازمانی، نشریه مدیریت بازرگانی، 9(2): 233-258.
الوانی، سید مهدی و صفری، سعید و کهن هوشنژاد، رضا و خدامرادی، سعید، (1395) عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی: مورد مطالعه صنایع غذائی، مطالعاتمدیریت (بهبودوتحول)، 25(82): 1-27.
بانشی، عبدالله (1390) نگاهی به جایگاه و نقش رهبری سازمانی اسلامی در الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت، مطالعات راهبردیبسیج، 14(53): 66-55.
بختیاری، ساکو و زردشتیان، شیرین (1395) نقش میانجی تفکر استراتژیک در رابطه بین سبکهای رهبری و فرهنگ سازمانی در ادارات ورزش و جوانان استان کردستان، نشریه مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، 3(12): 23-34.
براتی، محمدرضا (1395) تاثیر مولفههای تفکر استراتژیک در تصمیمگیری مدیران در دانشگاه قم، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق، گروه مدیریت دولتی.
پورانجنار، گلبهار و جودزاده، مهنا و پورانجنار، عافیه (1395) بررسی رابطه رهبری تحولآفرین با خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی سازمانی، مجله بررسیهای بازرگانی، 29(77): 79-93.
پورصادق، ناصر و یزدانی، بهرنگ (1390) تأثیر قابلیت تفکر استراتژیک مدیران ارشد بر موفقیت شرکتهای کوچک و متوسط، مجله مدیریت راهبردی، 2(7): 163-143.
پیراننژاد، علی و افخمی اردکانی، مهدی (1394) بررسی عوامل مؤثر بر کارآفرینی در سازمانهای دولتی؛ مورد مطالعه: پژوهشگاه صنعت نفت ایران، مجله مدیریت فرهنگی سازمانی، 13(3): 763-784.
حاجیزاده، سولماز (1393) بررسی رابطه شاخصهای تفکر استراتژیک با عملکرد مدیران واحدهای تولیدی کوچک در شهرستان نقده براساس مدل هانس باند هولد و ماتس لیندگرین، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه پیام نور واحد ری، گروه مدیریت.
حسینی، فرشید، رایج، حمزه، استیری مهرداد و شریفی، سید مهدی (1389) بررسی ارتباط میان فرهنگ سازمانی و سبکهای رهبری تحول آفرین و مبادله رهبر - پیرو، نشریه مدیریت دولتی، 2(4): 72-55.
حسینیاقدم، سید سجاد (1390) مقایسه میزان کارآفرینی سازمانی در دانشگاههای دولتی و آزاد اسلامی شهر تبریز و رابطه با ویژگیهای شخصیتی کارکنان، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
خورشید، صدیقه و پاشازاده، عاطفه (1391) تأثیر هوش سازمانی بر قابلیتهای عاطفی و یادگیری سازمانی، مطالعاتمدیریت (بهبودوتحول)، 22(69): 25-58.
زارعی رهرو، امیرحسین؛ رادمرد، سیدقادر و افخکی اردکانی، مهدی (1392) نقش فرهنگ سازمانی در کارآفرینی سازمانی؛ مطالعه موردی، مطالعات منابع انسانی، 3(9): 16-1.
علیآبادی، وحید و عطائی، پوریا و موحدی، رضا، (1395) بررسی تأثیر تفکر استراتژیک و سرمایه اجتماعی بر تشخیص فرصتهای کارآفرینانه در بین جوانان روستایی؛ مطالعه موردی: شهرستان کنگاور، مجله پژوهش و برنامهریزی روستایی، 5(2): 95-110.
فیض، داود و صفایی، میلاد (1388) ارزیابی و مقایسه ویژگیهای شخصیتی کارآفرینانه دانشجویان دانشکدههای مختلف دانشگاه سمنان، فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، 2(2): 158-137.
قاسمی، وحید(1392) مدلسازی معادله ساختاری در پژوهشهای اجتماعی با کاربرد AmosGraphics، تهران: انتشارات جامعهشناسان.
قهرمانی، محمد و پرداختچی، محمد حسن و حسینزاده، طاهر (1389) فرهنگ سازمانی و رابطه آن با کارآفرینی سازمانی، چشماندازمدیریتدولتی، 1(1): 39-25.
گلمحمدی، عماد؛ کفچه، پرویز و سلطانپناه، هیرش (1392) سبکهای رهبری و تفکر استراتژیک در سطح سازمانی، مطالعات مدیریت راهبردی، 4(15): 114-93.
محمدی، اسفندیار؛ فرهمند، مینا و موسوی، هانیه (1393) بررسی رابطه تفکر استراتژیک با گرایش به کارآفرینی مورد مطالعه: مدیران دانشگاه ایلام، کنفرانس ملی رویکردهای نوین در مدیریت کسب و کار، تبریز، دانشگاه تبریز و سازمان مدیریت صنعتی.
مرادی، شیوا و رضایی، بیژن و پاپزن، عبدالحمید (1395) شناسایی عوامل توسعه کارآفرینی از منظر کارآفرینان ایرانی؛ مورد مطالعه: تجربه زیسته کارآفرینان در برنامه تلویزیونی پایش، نشریه توسعه کارآفرینی، 9(3): 513-533.
مشبکی، اصغر و خزاعی، آناهیتا (1387) طراحی مدل عناصر تفکر استراتژیک در سازمانهای ایرانی، نشریه مدیریت بازرگانی، 1(1): 105-118.
معمایی، هاجر؛ امینی، محمدتقی؛ درگاهی، حسین؛ مشایخ، محمدرضا و جانبزرگی، محمد (1392) سنجش تفکر استراتژیک در بین مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 16(56): 84-73.
ملکاخلاق، اسماعیل و سلیمانی، رضا (1395) تاثیر آیندهنگاری شرکتی بر تصمیمات استراتژیک و علکلکرد شرکت، چهارمین کنفرانس بینالمللی مدیریت استراتژیک، رشت: دانشگاه گیلان.
موسوی، سید جعفر و بردیافر، نفیسه (1394) بررسی وضعیت تفکر استراتژیک مدیران انجمن گردشگری ورزشی کشور براساس مدل جین لیدکا، مجله پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، 5(9): 71-81.
میرواحدی، سیدسعید و طغرایی، محمدتقی و سنجریان، زهرا (1396) بررسی عوامل مؤثر بر تشخیص فرصتهای کارآفرینانه، نشریه کارآفرینی در کشاورزی، 4(1): 53-74.
ویسی، رضا و کریمزاده، کریم (1389) توسعه فرهنگ کارآفرینی؛ عوامل و راهکارها (مطالعه موردی: دانشگاه پیام نور استان مازندران)، برنامهریزی و بودجه، 15(2 و 3): 182-159.
یزدخواستی، علی (1388) رابطه بین نوع فرهنگ سازمانی با رهبری، پژوهشنامه مطالعات روانشناسی تربیتی، 6(9): 126-113.
Abraham, S. (2005) Stretching Strategic Thinking, Strategy and Leadership, 33(5): 5-12.
Akgün, A. E., Keskin, H., & Byrne, J. (2009) Organizational emotional capability, product and process innovation, and firm performance: An empirical analysis. Journal of Engineering and Technology Management, 26(3), 103-130.
Akgün, A. E., Keskin, H., Byrne, J. C., & Aren, S. (2007) Emotional and learning capability and their impact on product innovativeness and firm performance. Technovation, 27(9), 501-513.
Astebro, T. B., Braguinsky, S., Braunerhjelm, P., & Broström, A. (2016) Academic entrepreneurship: Bayh-Dole versus the'professor's privilege'. HEC Paris Research Paper, No. SPE-2015-1118.
Belfanti, C. (2017) Emotional capacity in the public sector–An Australian review. International Journal of Public Sector Management.
Buccieri, D., Javalgi, R. G., & Cavusgil, E. (2020) International new venture performance: Role of international entrepreneurial culture, ambidextrous innovation, and dynamic marketing capabilities. International Business Review, 29(2), 101639.
Calabrese, A., & Costa, R. (2015) Strategic thinking and business innovation: Abduction as cognitive element of leaders’ strategizing. Journal of Engineering and Technology Management, 38, 24-36.
Carlson, Z., Lemmon, L., Higgins, M., Frank, D., Shahrezaie, R. S., & Feil-Seifer, D. (2019) Perceived Mistreatment and Emotional Capability Following Aggressive Treatment of Robots and Computers. International Journal of Social Robotics, 1-13.
Dionisio, M. A. (2017) Strategic Thinking: The Role in Successful Management. Journal of Management Research, 9(4), 44-57.
Ershadi, M. J., & Dehdazzi, R. E. (2019) Investigating the role of strategic thinking in establishing organizational excellence model. The TQM Journal. 31(4): 620-640.
Goldman, E. F., Scott, A. R., & Follman, J. M. (2015) Organizational practices to develop strategic thinking. Journal of Strategy and Management.
Hanson, S. K., Hessel, H. M., & Danes, S. M. (2019) Relational processes in family entrepreneurial culture and resilience across generations. Journal of Family Business Strategy, 10(3): 1-12.
Hristova, S., Kovachevski, D., & Mileva, I. (2019) Strategic thinking in macedonian family businesses: perceptions and practices. Annals of'Constantin Brancusi'University of Targu-Jiu. Economy Series, (1): 72-78.
Huy, Q. N. (1999) Emotional capability, emotional intelligence, and radical change. Academy of Management review, 24(2), 325-345.
Kaya, N. (2015) Corporate Entrepreneurship, Generic Competitive Strategies, and Firm Performance in Small and Medium-Sized Enterprises, 11th International Strategic Management Conference 2015, Procedia-Social and Behavioral Sciences 207, 662-668.
Kingston, B., & Wilensky, R. (2018) Building adult social and emotional capacity: A key ingredient for unleashing the power of prevention. Journal of the Society for Social Work and Research, 9(4): 783-797.
Li, S. (2019) The relationship between organizational emotional capability and employee innovation behavior of S&T enterprise. In 3rd International Seminar on Education Innovation and Economic Management (SEIEM 2018). Atlantis Press.
Matalamäki, M. J. (2017) Effectuation, an emerging theory of entrepreneurship–towards a mature stage of the development. Journal of Small Business and Enterprise Development.
Randolph, S. A. (2013) Strategic thinking. Workplace health & safety, 61(1), 52-58.
Sahay, A. (2019) Strategic thinking: my encounter. Leadership, 10(2), 1-8.
Salamzadeh, Y., Bidaki, V. Z., & Vahidi, T. (2018) Strategic Thinking and Organizational Success: Perceptions from Management Graduates and Students. Global Business & Management Research, 10(4).
Zehir, C., Can, E., & Karaboga, T. (2015) Linking entrepreneurial orientation to firm performance: the role of differentiation strategy and innovation performance. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 210, 358-367.