احمدی جشوقانی، ع.، اسماعیلیان، غ. (1394). ارزیابی اولویتبندی عوامل مؤثر بر بهبود تدوین استراتژی شرکتهای کوچک و متوسط دانشبنیان با استفاده از مدل ANP مورد مطالعه شرکتهای مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، نشریه علمی پژوهشی مدیریت فردا، سال سیزدهم، شماره 43، 113- 120.
اشراقی، ع.، میرعمادی، س ا.، وصال، م. (1400). ارزیابی اثر سیاستهای حمایتی بر گذار شرکتهای دانشبنیان به مرحله رشد، فصلنامه سیاست علم و فناوری، دوره 14، شماره 1، صص 37-53.
افضلی گروه، م. (1400). نقش و اهمیت ضمانتنامههای بانکی در حقوق تجارت بینالملل، نشریه علمی فقه، حقوق و علوم جزا، سال ششم، شماره 22، صص 45 تا 59.
بوردیو، پیر(1388). درسی درباره درس، ترجمه ناصر فکوهی، تهران، انتشارات نی
اکبری، م.، فرخنده، م.، ایاغ، ز (1396). رابطه میان زیرساختها و سرمایه انسانی با رشد اقتصادی: نقش تعدیل کننده شاخصهای اقتصاد دانشبنیان، فصلنامه علمی – ترویجی سیاست نامه علم و فناوری، دوره 7، شماره 4، 5-16.
آهنگر، م. (1397). بررسی رابطه تغییرات در نقدینگی کشور با نقدینگی شرکتهای بورس، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی، دانشکده پیام نور مرکز تهران غرب.
پاپی، ف.، رضایی آشتیانی، ز.، زاهدی، ا ا. (1400) . تحلیل موانع نوآوری و تجاریسازی فناوری در شرکتهای دانش بنیان ایران، پژوهشهای معاصر در علوم مدیریت و حسابداری، دوره 3، شماره 10، صص 35-54.
پوررستمی، ن. (1399). نظام مالی، دانشنامه اقتصاد، دوره 3، شماره 1، صص 1-5.
جمشیدیها، غ.، پرستش، ش.(1386). دیالکتیک منش و میدان در نظریه عملی پیر بوردیو، نامه علوم اجتماعی، شماره 30، صص 1-32.
جواهری، ف.، سراجزاده، س ح.، احمدنیا، ش.، امینیان، ا. (1401). تجربه زیسته شهروندان تهرانی از پیامدهای معیشتی و سلامت همهگیری کرونا (زمینهها، شرایط و شیوههای مقابله)، مجله جامعهشناسی ایران، دوره بیست و سوم، شماره 2، صص 73-97.
جهانی راینی، پ.، میری، ا.، تقیزاده، خ.، آهمند، ن،. پورحسینی، ب (1386). روند نرخ تورم طی سالهای اخیر، علتشناسی و ارائه راهکارهای اجرایی مقابله با آن، مجله اقتصادی، شماره 75 – 76، صص 79- 107.
جهانی، م.، محمدی، پ. (1395). اولویت بندی قراردادهای پرداخت تسهیلات از نگاه کارشناسان بانکی، فصلنامه اقتصاد و بانکداری اسلامی، دوره پنجم، شماره چهاردهم، صص 175-191.
درگاه معاونت توسعه شرکتهای دانشبنیان، WWW.daneshbonyan.isti.ir
رضوانی، م،. طغرایی، م ت.، مبارکی، م.، یداللهی فارسانی، ج. (1396). مفهوم پردازی آمیزه بازاریابی در کسب و کارهای فرهنگی- هنری، چشمانداز مدیریت فرهنگی، دوره 16، شماره 1، صص 73-91
زمانزاده، ح.، الحسینی، ص. (1399). اقتصاد ایران در تنگنای توسعه، تهران، نشر مرکز.
زندآذر، س.، فاطمی، م.، رضایی مقدم، ک.، حیاتی، د.، نصیری، س م. (1403) . واکاوی چالشهای شرکتهای دانشبنیان مستقر در پارکهای علم و فناوری: مطالعه موردی استان فارس، تحقیقات ترویج و توسعه روستایی، دوره 1، شماره 1، صص 144-188.
شریعتنژاد، ع (1403). شناسایی موانع و ارائه راهکارهای توسعه شرکتهای دانشبنیان با رویکرد سیاستگذاری مدیریتی با روش دلفی فازی، مدیریت نوآوری در سازمانهای دفاعی، دوره 7، شماره 2، صص 75-98.
شیخان، ن.، بختیارینژاد؛ ف.(1393). نقش شناسایی شاخصهای ارزیابی فناوری در توسعه آموزشهای مهندسی، فصلنامه آموزش مهندسی ایران، سال شانزدهم، شماره 63، صص 25-38.
شیری، ن ا.، مرادنژادی، ه. (1402). واکاوی موانع و مشکلات شرکتهای دانش بنیان در استان ایلام، چشمانداز مدیریت بازرگانی، دوره 22، شماره 53، صص 196-228.
فرتاش، ک.، برامکی، ط.، صارمی، م ص.، سعدآبادی، ع ا. (1401). چالشهای رشد شرکتهای دانشبنیان پیشگام فاوا، فصلنامه سیاست علم و فناوری، دوره 15، شماره 3، صص 41-54.
فلاح، و.، عرب فیروزجاه، ن.، صفاریان همدانی، س. (1399). ارائه مدلی جهت ایجاد شرکتهای دانشبنیان با رویکرد تحلیل راهبردی SWOT، نشریه مدیریت علمی دانش سازمانی، سال سوم، شماره 8، صص 175-205.
قلیچلی، ب.، مکانی، ع. (1395). شایستگیهای کارآفرینانه، نوآوری و عملکرد شرکتهای دانشبنیان، مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 27، صص 89-106.
کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکتها و مؤسسات دانشبنیان و نظارت بر اجرا (۱۴۰۰).
گلمرادی آدینهوند، ح.، رمضانپور، ر. (1398). عوامل کلان اقتصادی تعیین کننده حاشیه سود در نظام بانکی ایران با استفاده از روش ARDL، دو فصلنامه مطالعات مالی و بانکداری اسلامی، دوره 5، شماره 13، صص 57-84.
لرستانی، ب.، رستمی، ف.، شیری، ن ا.، خوشمرام، ن (1398). بررسی و تحلیل ابعاد بازاریابی کارآفرینانه، نشریه کارآفرینی و کشاورزی، جلد ششم، شماره 4، صص 87-102.
محمدپور، ا.(1392). روش پژوهش کیفی، ضد روش2، مراحل و رویههای علمی در روش شناسی کیفی، تهران: انتشارات جامعه شناسان.
مکیان، س ن.، ناصرصدرآبادی، ع.، سرلک، ع.(1389). تعیین الگوی بهینه تخصیص تسهیلات بانکی به کمک منطق فازی با لحاظ شرایط ریسک (مورد مطالعه: تسهیلات اعطایی بانک کشاورزی تهران)، مجله سیاستگذاری اقتصادی، سال دوم، شماره چهارم، 57-79.
نادری، م.، مهدوی، ا. (1394). چالشهای اقتصادی ایران و ضرورت اقتصاد مقاومتی، همایش ملی اقتصاد مقاومتی چالشها واقعیتها، راهکارها، https://www.sid.ir/paper/867087/fa
ناظمی، ش.، فیاضی، م.، نوری، ع.(1388). بررسی ابعاد و نتایج کمکهای دولت به تعاونیهای تولیدی (مورد مطالعه: تعاونیهای تولیدی استان خراسان رضوی)، پژوهشنامه مدیریت تحول، سال اول، شماره 2، صص 131- 153.
نصراللهی، ز.، طاهری دمنه، م.، دامکی، ع م.(1388). نقش خلاقیت و نوآوری در رشد اقتصادی، دومین کنفرانس ملی خلاقیت شناسی و مهندسی و مدیریت نوآوری ایران، تهران.
نظری، م. (1397). انحصار خرید، دانشنامه اقتصاد، دوره 1، شماره 1، صفحه 1-4.
نیازپور، ا ح. (1401). رویکرد سیاست جنایی لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی، پژوهشهای نوین حقوق اداری، سال چهارم، شماره 11، صص 219-241.
Akram, M. Sultan, M. Kahraman, C (2025). An extended outranking technique based on spherical fuzzy rough numbers for circular economy business models in small and medium-sized enterprises, Applied Soft Computing, 169(3), 1-29.
Apaka, S. Atayb, E (2014). Global Innovation and Knowledge Management Practice in Small and Medium Enterprises (SMEs) in Turkey and the Balkans, 10th International Strategic Management Conference, Procedia - Social and Behavioral Sciences, https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187704281405191X
Arjoun, A. Boudabbous, S (2024). Knowledge Management: A Challenge for The Company, International Journal of Business and Management Review, 12(1), 81-95.
Bajzikova, L. Sajgalikova, H. Wojcak, E. Polakova, M (2014). Dynamics of Changes Toward Knowledge-based Economy in Slovak SMEs, 10th International Strategic Management Conference, Procedia - Social and Behavioral Sciences, https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814051325
Bobowski, S (2013). An Advancement of Knowledge-Based Economy in Japan. The Potential Role of Knowledge Cluster Initiative, Department of International Economic Relations, Wroclaw University of Economics.
Bourdieu, p, wacquant, l.d (1992) an invitation to reflexive sociology, trans. UK.: Polity press.
Butkouskaya, V. Andreu, j. -del-Amo, m(2024). Market orientation, integrated marketing communications, and small and medium-sized enterprises (SMEs) performance: A comparison between developed and developing economies, European Research on Management and Business Economics, 30(3), 1-12.
Day, G. S. Wensley, R. (1988), Assessing advantage: A framework for diagnosing competitive superiority, Journal of Marketing, 52(2),1-20.
Dornberger, U., Nabi, M.N (2011), The impact of market orientation on the performance of the Vietnamese software firms. University of Twente Proceedings.
Firmansyah Hakam, D. Imani Hakam, L (2024). Sustainability in small and medium sized enterprises (SME) financing, Development and Sustainability in Economics and Finance, 14(11).
Grenfell, M. (2010), Key Concepts of Bourdieu, Mohammad Mehdi Labibi, Tehran, Afkar Publishing.
Haung, JW & Yong, HL (2009), The mediating effect of knowledge management on social interaction and innovation performance, International Journal of Manpower, 30(3), 285-301.
Helder de Jesus Ginja Antunesa,b, Paulo Gonc¸ alves Pinheiroc(2020). Linking knowledge management, organizational learning and memory, Journal of Innovation& Knowledge, 5(2), 140-149.
Klein, H. K., Myers, M. D. (1999). A Set of Principles for Conducting and Evaluating Interpretive Field Studies in Information Systems. MIS Quarterly, 23(1), 67–93.
Kohli, A. Jasworks, B. J. (1990), Market orientation: The construct, research propositions and managerial implications, Journal of Marketing, 54 (2),1-19.
Lambert S. A(2008), Conceptual Framework for Business Model Research. 21st Blede Conference eCollaboration on Overcoming Boundaries through Multi-Channel Interaction, https://www.researchgate.net/publication/252832529_A_Conceptual_Framework_for_Business_Model_Research
Li, W. Pang, W (2023). Digital inclusive finance, financial mismatch and the innovation capacity of small and medium-sized enterprises: Evidence from Chinese listed companies, Heliyon, 9(2),1-16.
Nahapiet, J. Ghoshal, S (1998), Social capital,intellectual capital and the organizational advantage, Academy of Management Review, 23(2), 242-66.
Namini S(2018). Knowledge Management Challenges in Public Sectors, Research Journal of Economics, 3(2), 1-9.
Reay, D. Crozier, G. Clayton, J (2009) strangers in paradise? Working- class student in elite university. Sociology, 43(6), 1103-1121.
Sakız, B. Sakız, S (2015). Knowledge Economy and Turkey In Terms Of Innovation and Education, International Conferance on Eurasian Economies, https://www.avekon.org/?p=/conf/06/paperdetail&id=1385.
Stevens, R. (2004). Why do educational innovations come and go?. Teaching and Teacher Education, 20(4), 389-396.
Teece, D. J(2010), Business models, business strategy and innovation. Long Range, 43(2-3), 1-12.
Pereira, L. Fernandes, A.Sempiterno, M. Dias, Á. Lopes da Costa, R. António, N (2021). Knowledge Management Maturity Contributes to Project-Based Companies in an Open Innovation Era, Journal of Open Innovation: Technology Market and Complexity, 7(2), 1-11.