آزاد ارامکی، ت.، کوششی، م.، پروایی، ش.، (1399)، سالمندان و ناامنی تعاملات بین نسلی در خانوادههای امروزی، مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 16(59 ): 11-44.
اسلیتر، د.، تونیکس، ف.، (1386)، جامعه بازار (بازار و نظریه اجتماعی مدرن)، ترجمه: حسین قاضیان، تهران: نی.
آقابابایی، احسان؛ و کیانپور، مسعود، (1396)، بازنمایی کالاییشدن احساسات در روابط اجتماعی (مورد مطالعه: فیلم سینمایی آرایش غلیظ). جامعهشناسی کاربردی، 28 (4): ص 30-19.
اکبری، ع.، (1399)، بودجهریزی دولتی و بازاریسازی آموزش عالی (مطالعه موردی: دانشگاه شیراز)، مطالعات جامعه شناختی (نامه علوم اجتماعی سابق)، 27 (2): ص 81-110.
بهار، م.، (1384)، ﺗﻠﻮﻳﺰﻳﻮن ﻋﺎﻣﻞ تغییر ﻳﺎ آسیب آﻓﺮﻳﻨﻲ فرهنگی. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 1 (2): 201-201.
پولانی، ک.، (1402)، دگرگونی بزرگ، خاستگاه های سیاسی و اقتصادی روزگار ما. ترجمه: محمد مالجو، نشر: شیرازه، چاپ پنجم.
چهاردولی، م ا.، فرهادی، س.، (1401)، تبیین جامعه شناختی تحریف رابطه پزشک-بیمار در نظام سلامت. پژوهشهای معاصر در علوم و تحقیقات، 4(40): 19-39.
حسینی، ا.، و مجدی، ع ا.، (1403)، اینرسی سازمانی در ایران؛ یک مرور سیستماتیک. مدیریت سازمانهای دولتی، 13 (1(49)): 93-108.
حمیدیه، ب.، (1395)، بازخوانی انتقادی تحولات اخیر دینداری و معنویتگرایی. فصلنامه علمی پژوهشی قبسات، 15(56): 187-211.
دادخواه، ن.، عسگری خانقاه، ا.، باصری، ع.، میراسکندری، ف.، (1399)، بررسی تجربهزیستۀ مادران جایگزین از اجارهدادن رحم (مطالعۀ موردی: مادران جایگزین شهر تهران). زن در توسعه و سیاست، 18(4): 557-578.
رستمی، ه.، برزگر، م.، (1401)، کمینهگرایی در قانون کاهش مجازات حبس تعزیری (1399) و چالشهای فراروی آن. پژوهشنامه حقوق کیفری، 13(1): 75-97.
زروانی، م.، بهزاد، ح.، (1389)، اسلام و سه پارادایم دینداری. عقل و دین، 1(2): 70-97.
زمانی، ع.، باقری، ش.، (1398)، پدیدارشناسی کالاشدگی هنر: ادراک تجربۀ زیستۀ هنرمندان موسیقی آذربایجان شرقی. علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد، 16(1): 323-346.
زیدی، ز.، امینی، ع.، (1394)، تاثیرات فرهنگی گردشگری در مناطق روستایی از دید جامعه محلی (مطالعه موردی: روستای ابیانه). تحقیقات جغرافیایی، 4(30): 13-32.
سندل، م.، (1393)، آنچه با پول نمیتوان خرید: مرزهای اخلاقی بازار، ترجمه: حسن افشار، تهران: مرکز.
صدیقی، ص.، سالک، ر.، (1397)، تحلیل عوامل مؤثر بر تشدید کالاییشدن فضای شهری از دیدگاه شهروندان (مطالعۀ موردی: کلانشهر تبریز). پژوهشهای جغرافیای برنامهریزی شهری، 6(4): 791-807.
ظاهری عبده وند، ا.، (1401)، بازنمایی طنزآلود گونههای عشق در شعر ابوالفضل زورویی نصرآباد. کاوشنامه زبان و ادبیات فارسی، 23 (52): 100-73.
قاسمزاده، د.، واحدی کوجنق، ح.، چیتساز، م.، (1402)، مطالعه فهم دانشجویان از زمینهها و پیامدهای شادی با رویکرد کیفی. برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی، 14(56): 79-113.
کاظمیاندریان، م ح.، پیربابایی، م ت.، کینژاد، م ع.، (1402)، واکاوی سیاستهای نئولیبرال در محیط زیست شهری. نشریه علمی شهر ایمن، 2(6): 16-1.
کاظمی، ع.، اصغری، ز.، (1401)، نگاهی به پدیده پایان نامه نویسی در ایران: سیاستگذاریها و زمینههای امکان. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 25 (4): 1-22.
کروبی، م.، احمدی، س.، رسولی، م.، (1395)، ارزیابی اثرات اجتماعی - فرهنگی گردشگری بر جامعه میزبان (مورد مطالعه: شهر بانه). مطالعات اجتماعی گردشگری، 4(8): 1-21.
لوکاچ، گ.، (1387)، تاریخ آگاهی طبقاتی، ترجمه: محمدجعفر پاینده، تهران: بوتیمار.
مارکس، ک.، انگلس، ف.، (1380)، مانیفست، از کتاب مانیفست پس از 296 سال (مجموعه مقالات)، اثر لئو پانیچ و کالین لیز، ترجمه حسن مرتضوی، تهران: آگاه.
مالمیر، م.، نصرتی، ر ا.، (1392)، تحلیل نشانهشناختی الگوهای مصرف در آگهیهای بازرگانی تلویزیون. پژوهشهای انسانشناسی ایران،3 (2): 65-84.
محمدی، ح.، زیباکلام.، ف.، (1398)، نولیبرالیسم و خیزش «پاسخگویی» در دانشگاه؛ تأملی بر تلقی دانشگاه بهعنوان نهاد شبه بازار. فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ، 12 (47): 127-149.
معینی، ع.، صادقلو، ط.، شایان، ح.، اسدی، ر ا.، بازرگان، م.، (1402)، تحلیل اثرات کالایی شدن بر تحولات کاربری اراضی پیراشهری کلانشهر مشهد (مورد مطالعه: شهر شاندیز). توسعه فضاهای پیراشهری، 5 (2): 71-94.
میرزامحمدی، م ح.، محمدی، ح.، (1399)، تأملی بر مبانی انسان شناختی «ارزیابی کیفیت» در آموزش عالی ایران و سنجش سازواری آن با انسانشناسی اسلامی. مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 10(32):159-195.
میرزایی، ح.، پیرزهی، ع.، (1403)، برساخت معنایی پدیده کالایی شدن آموزش (مورد مطالعه: مدارس متوسطه دوم شهر مشهد). فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ، 17(65): 133-158.
هاشمی، ن.، (1396)، نقش اکوتوریسم در توسعه پایدار روستایی. روستا و توسعه، 13(3): 173-188.
واندنبرگ، ف.، (1386)، جامعهشناسی جورج زیمل، ترجمه: عبدالحسین نیکگهر، تهران: توتیا.
Adorno, T. W., & Horkheimer, M. (1944). Dialectic of enlightenment. Stanford University Press.
Appadurai, A. (Ed.). (1988). The social life of things: Commodities in cultural perspective. Cambridge University Press.
Beck, C. G., & Cunha, L. H. H. (2017). As múltiplas faces da comodificação e a constituição da crítica acerca das práticas de consumo contemporâneas. Ciências Sociais Unisinos, 53(1), 136-147.
Belk, R. (2020). Commodification as a Part of Marketization. Marketization: Theory and evidence from emerging economies, 31-72.
Brown, W. (2015). Undoing the demos: Neoliberalism's stealth revolution. Zone Books.
Chang, D. (2017). What is the safety and efficacy of platelet-rich plasma in adults pertaining to wound healing and aesthetic rejuvenation. Cosmetol & Oro Facial Surg, 3(119): 2.
Echchakoui, S. (2020). Why and how to merge Scopus and Web of Science during bibliometric analysis: the case of sales force literature from 1912 to 2019. J. Marketing Analytics, 8, 165-184.
Essien, E. D. (2022). Commodification of Human Beings and Power Imbalance in Human Trafficking: Ethical Implications. In Handbook of Research on Present and Future Paradigms in Human Trafficking (pp. 387-401). IGI Global.
Giulianotti, R. (2005). Sport Spectators and the Social Consequences of Commodification: Critical Perspectives from Scottish Football. J. Sport and Social Issues, 29(4), 386-410.
Golikov, A. (2022). Education as a commodity?(a sketch of sociological expertise). Ukrainian Sociological J, (27), 33-43.
Gorman, B., & Fix, M. (2022). The expansion of neoliberalism and the commodification of social services. Global Politics Review, 14(3), 45-61.
Gruban, M., & Feix, A. (2022). How Do Organizations That Advance Commodification Overcome Losses in Moral Legitimacy?. In Academy of Management Proceedings (Vol. 2022, No. 1, p. 15794). Briarcliff Manor, NY 10510: Academy of Management.
Harvey, D. (2005). A brief history of neoliberalism. Oxford University Press.
Hermann, C. (2021). The critique of commodification: Contours of a post-capitalist society. Oxford University Press.
Holmes, A. (2016). Commoditization and the strategic response. Routledge.
Horley, J., Clarke, J., Horley, J., & Clarke, J. (2016). Sexual commodification: Pornography, prostitution, and personal constructs. Experience, meaning, and identity in sexuality: A psychosocial theory of sexual stability and change, 147-165.
Huws, U. (2012). Crisis as capitalist opportunity: new accumulation through public service commodification. Socialist Register, 48.
Jack, P., Manno. (2012). Introduction to the Special Issue on Commoditization. Bulletin of Science, Tec & Society, 32(1):3-6.
Kidner, D. W. (2012). Exploring the farther reaches of commoditization: a systemic perspective. Bulletin of Science, Technology & Society, 32(1), 18-30.
Kiliçaslan, Y., Pond, R., Tasiran, A. C., & Jefferys, S. (2009). Commodification of Public Services, Productivity and Employment. Int J. Economic Perspectives, 3(1).
Klein, N. (2007). The shock doctrine: The rise of disaster capitalism. Metropolitan Books.
Kopytoff, I. (1986). The cultural biography of things: commoditization as process.The social life of things: Commodities in cultural perspective, 68 , 70-73.
Lefebvre, H. (1991). The Production of Space (translated by Nicholson-Smith, D.) Oxford: Black-well.
Marway, H., Johnson, S. L., & Widdows, H. (2014). Commodification of human tissue. Handbook of Global Bioethics
Miller, B. (2010). Skills for sale: what is being commodified in higher education?. J. Further and Higher Education, 34(2), 199-206.
Moral-Muñoz, J. A., López-Herrera, A. G., Herrera-Viedma, E., & Cobo, M. J. (2019). Science mapping analysis software tools: A review. Springer handbook of science and technology indicators, 159-185.
Mosley, J. (2017). Commodification and its impact on labor and culture. Journal of Social Economics, 45(2), 123-139.
Oliver, J. R., & Robison, L. J. (2017). Rationalizing inconsistent definitions of commodification: A social exchange perspective. Modern Economy, 8(11), 1314.
Patterson, E. A., & Taylor, R. J. (2024). The commoditization of civil nuclear power. Royal Society Open Science, 11(5), 240021.
Pickering, C., & Byrne, J. (2014), the benefits of publishing systematic quantitative literature reviews for PhD candidates and other early-career researchers. Higher Education Research and Development, 33(3), 534–548.
Pollack, A. (2005). Harvey, D.(2003), The New Imperialism, Oxford University Press, Oxford, 253 p. ISBN: 01 9926 4317. Investigaciones Geográficas, (56), 160-160.
Pröschel, N. (2013). Commodification and culture: How can culture be economically used without selling it you?. Saarland, Germany: AV Akademik erverlag.
Radder, H. (Ed.). (2010). The Commodification of Academic Research: Science and the Modern University. University of Pittsburgh Press.
Sewart, J. J. (1987). The commodification of sport. Int.l R. for the Sociology of Sport, 22(3), 171-192.
Sharp, L. A. (2000). The commodification of the body and its parts. Ann review of anthropology, 29(1), 287-328.
Singh, S., Timothy, D. J., & Dowling, R. K. (Eds.). (2003). Tourism in destination communities. Cabi Publishing.
Uerpmann, H. P., & Uerpmann, M. (2017). The “commodification” of animals. Ancient West Asian Civilization: Geoenvironment and Society in the Pre-Islamic Middle East, 99-113.
Vamplew, W. (2020). The commodification of sport: exploring the nature of the sports product. In Sport and Entrepreneurship (pp. 37-50). Routledge.
Wahyudin, A. (2017). Commodification broadcast television program on local television in Bandung, West Java. In SHS Web of Conferences (Vol. 33, p. 00069). EDP Sciences.
Whittemore, R., & Knafl, K. (2005). The integrative review: updated methodology. J. advanced nursing, 52(5), 546-553.
Wijaya, O. H., & Mohammed, S. (2022). Commodification of Labor on the Instagram Account@ menjadimanusia. id. Intl J. Business and Technology Management, 4(3), 39-44.
Ziółkowski, M. (2004). Commodification of social life. Polish sociological review, 148(4), 385-402.