اکبری، محسن؛ دوستار، محمد؛ مسعودی فر، میثم؛ نویدی، مهناز (1398). تأثیر تبلیغات تلویزیونی بر مصرفگرایی و وابستگی عاطفی بین افراد، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال پانزدهم، شماره 56، ص: 224- 197.
افراسیابی، حسین؛ خرم پور، یاسین؛ جواهرچیان، ندا؛ دهقان، علی اکبر (1395). بررسی وضعیت مصرفگرایی با تأکید بر شهرنشینی در بین جوانان شهر یزد، فصلنامه مطالعات جامعهشناختی شهری، سال هفتم، شماره 21، ص: 168- 141.
ایمان، محمدتقی (1394). روششناسی تحقیق کیفی، چاپ سوم، قم: نشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
امامجمعهزاده، سید جواد؛ رهبرقاضی، محمودرضا؛ محموداوغلی، سجاد (1392). بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و مصرفگرایی سیاسی در بین دانشجویان دانشگاه اصفهان، فصلنامه جامعهشناسی کاربردی، سال بیست و چهارم، شمار 1، ص: 53- 37.
اسحاقی، حسین (1388). مصرف مدبرانه در اسلام، قم: نشر مؤسسه بوستان کتاب.
بوردیو، پیر (1399). تمایز؛ نقد اجتماعی قضاوت های ذوقی، ترجمه حسن چاوشیان، چاپ هفتم، تهران: نشر ثالث.
بأومن، زیگمونت (1400). عشق سیال؛ در باب ناپایداری پیوندهای انسانی، ترجمه عرفان ثابتی، چاپ هفتم، تهران: نشر ققنوس.
بأومن، زیگمونت (1396). اشارتهای پست مدرنیته، ترجمه حسن چاوشیان، چاپ چهارم، تهران: نشر ققنوس.
بهمنی، لیلا؛ باستانی، داریوش (1394). سواد رسانهای و مصرفگرایی مورد مطالعه: زنان ساکن شهر شیراز، فصلنامه توسعه اجتماعی، دوره دهم، شماره 1، ص: 212- 187.
بحرینیزاد، منیژه؛ مقدمجزه، محبوبه (1395). تأثیر مادیگرایی مصرفکننده بر خرید وسواسی، خرید ناگهانی و استفاده نادرست از کارت اعتباری، فصلنامه علمی-پژوهشی راهبردهای بازرگانی، سال بیست و سوم، شماره 7، ص: 12- 1.
بهار، مهری (1390). مصرف و فرهنگ، تهران: نشر سمت.
باقری، کاظم (1391). اصلاح الگوی مصرف از منظر سیاسی، تهران: نشر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
بنیفاطمه، حسین؛ حسیننژاد، فهیمه (1391). مصرفگرایی در جامعه و تأثیر آن بر محیطزیست شهری: رویکرد نوین، فصلنامه راهبرد اجتماعی و فرهنگی، سال اول، شماره 2، ص: 61- 39.
بوردیار، ژان (1398). نظام اشیاء، ترجمه پیروز ایزدی، چاپ ششم، تهران: نشر ثالث.
بودریار، ژان (1389). جامعه مصرفی، اسطورهها و ساختارها، ترجمه پیروز ایزدی، چاپ دوم، تهران: نشر ثالث.
باکاک، رابرت (1381). مصرف، ترجمه خسرو صبوری، تهران: نشر شیرازه.
تیموری، ایرج؛ هادیلی، بهمن؛ صابری؛ حامد (1396). مصرفگرایی نمادین و جدایی گزینی فضایی در شهر تبریز مورد مطالعه: کوی فردوس و ولی عصر، فصلنامه جغرافیا و توسعه، شماره 47، ص: 16- 1.
چاوشیان، حسن (1381). سبک زندگی و هویت اجتماعی، رساله دکتری جامعه شناسی، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران.
حسینی، محمدرضا؛ علی نژاد، منوچهر؛ پیری نژاد، محمد (1397). مصرفگرایی و عوامل جامعه شناختی مؤثر بر آن در بین جوانان شهر تهران، دوفصلنامه پژوهشهای جامعهشناسی معاصر، سال هفتم، شماره 13، ص: 59- 37.
دیلینی، تیم (1398). نظریههای کلاسیک جامعهشناسی، ترجمه بهرنگ صدیقی و وحید طلوعی، چاپ یازدهم، تهران: نشر نی.
رهبرقاضی، محمودرضا؛ فدایی ده چشمه، مرضیه؛ شهریاری، اعظم (1396). بررسی تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر مصرفگرایی سیاسی، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، سال سوم، شماره 11، ص: 59- 35.
رهبرقاضی، محمودرضا؛ کوشکی، امین (1396). نقش جنسیت در مصرفگرایی سیاسی شهروندان، فصلنامه زن در توسعه و سیاست، دوره پانزدهم، شماره 1، ص: 100- 85.
ربیعی، علی؛ رفیعی، ملکه (1395). مصرفگرایی: از اجبار تا لذت؛ مطالعهای جامعهشناختی پیرامون مصرفگرایی در میان ساکنان شهر تهران، مجله جامعهشناسی ایران، دوره شانزدهم، شماره 2، ص: 166- 144.
ریتزر، جورج (1389). مبانی نظریههای جامعه شناختی معاصر و ریشههای کلاسیک آن، ترجمه شهناز مسمی پرست، تهران: نشر ثالث.
زارع، بیژن؛ حبیب پور گتابی، کرم؛ عابدینی، عیسی (1399). رابطه بین مصرفگرایی و جهت گیریهای ارزشی با شهروندی زیستمحیطی در بین شهروندان تبریز، دوفصلنامه جامعهشناسی اقتصادی و توسعه، سال نهم، شماره 2، ص: 98- 73.
زارعان، منصوره؛ چابکی، ام البنین (1397). رابطه مصرفگرایی و نگاه کالایی به انسان با سیالیت عشق در زندگی زناشویی، فصلنامه زن در توسعه و سیاست، دوره شانزدهم، شماره 4، ص: 483- 498.
سجاسی قیداری، حمدالله؛ محمودی، حمیده؛ معصومی، علی (1396). تحلیل تأثیر مصرفگرایی روستاییان بر روابط اجتماعی آنها مطالعه موردی: روستا های دهستان رادکان شهرستان چناران، مجله علوماجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، سال چهاردهم، ص: 116- 85.
سفیری، خدیجه؛ قبادی، مهناز (1392). فرهنگ زیبایی و جامعه مصرفی با تأکید بر مصرفگرایی در لوازم آرایشی، فصلنامه مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، دوره دوم، شماره 2، ص: 98- 79.
شریفی نژاد، مرضیه؛ میرفردی، اصغر (1398). رابطه بین مصرفگرایی و سرمایه فرهنگی با تأکید بر ارزشهای دینی، فصلنامه علمی اقتصاد اسلامی، سال نوزدهم، شماره 75، ص: 50- 31.
طالبی، ابوتراب؛ رمضانی، محمد (1396). بازدارندههای مصرفگرایی مورد مطالعه: ساکنان شهر کاشان، فصلنامه مطالعات فرهنگ- ارتباطات، سال هجدهم، شماره 40، ص: 184- 157.
طالبی دلیر، معصومه؛ اکبری، حسین (1393). رسانه و مصرفگرایی، فصلنامه رسانه و فرهنگ، سال چهارم، شماره 2، ص: 123- 150.
عنبری، موسی؛ فیروز آبادی، سیداحمد؛ سروش، سیما (1392). اثرات رقابت جویی مادی و منزلتگرایی بر مصرفگرایی روستایی، مجله مطالعات اجتماعی ایران، دوره هفتم، شماره 4، ص: 136- 110.
غلامی، یونس؛ خلجی، نسترن (1396). سنجش تأثیرات متغیرهای اجتماعی- اقتصادی بر مصرفگرایی شهروندان شهر کاشان، نشریه پژوهش و برنامه ریزی شهری، سال هشتم، شماره 29، ص: 140- 119.
فراهانیفرد، سعید (1388). اصلاح الگوی مصرف و محیطزیست، فصلنامه علمی- پژوهشی اقتصاد اسلامی، دوره هشت، شماره 33، ص: 123- 97.
کرایب، یان (1398). نظریههای اجتماعی مدرن از پارسونز تا هابرماس، ترجمه عباس مخبر، چاپ سیزدهم، تهران: نشر آگه.
کوزر، لیوئیس (1394). زندگی و اندیشه بزرگان جامعهشناسی، ترجمه محسن ثلاثی، چاپ بیستم، تهران: انتشارات علمی.
گیدنز، آنتونی (1393). تجدد و تشخص؛ جامعه و هویت شخصی در عصر جدید، ترجمه ناصر موفقیان، چاپ نهم، تهران: نشر نی.
لطیفی، زهرا؛ حسن شاهی، محبوبه (1394). تحلیل مدل ساختاری ویژگیهای شخصیتی و هویتی با مصرفگرایی در ایران، فصلنامه مطالعات ملی، سال شانزدهم، شماره 4، ص: 91- 77.
لایون، دیوید (1392). پسامدرنیته، ترجمه محسن حکیمی، چاپ چهارم، تهران: نشر آشیان.
مارکوزه، هربرت (1394). انسان تکساحتی، ترجمه محسن مؤیدی، چاپ هشتم، تهران: نشر امیرکبیر.
موسوی، یعقوب؛ احمدی، طیبه (1392). تأثیر تبلیغات تجاری شهری بر مصرفگرایی زنان شهر تهران، فصلنامهی مطالعات توسعهی اجتماعی- فرهنگی، دوره اول، شماره 4، ص: 123- 99.
نقدی، اسدالله؛ معمار، ثریا؛ داستانی، مریم (1397). جنسیت و شهر: مطالعه مصرفگرایی و بازتعریف هویت زنان مورد مطالعه: زنان دهههای 50، 60 و 70 شهر اصفهان، فصلنامه مطالعات جامعهشناختی شهری، سال هشتم، شماره 26، ص: 30-1.
نوربخش، سیدنوید؛ جعفری، پژمان؛ غفاری، فرهاد؛ منصوریان، یزدان (1397). مصرف نمایشی جوانان؛ آیندهی مصرفگرایی، فصلنامه آیندهپژوهی مدیریت، دوره بیست و نهم، شماره 115، ص: 171- 149.
وبلن، تورشتاین (1383). نظریه طبقه تنآسا، ترجمه فرهنگ ارشاد، تهران: نشر نی.
هاشم زاده، علی اصغر (1397). اثرات مصرفگرایی بر هویت اخلاقی فردی با تکیه بر سبک زندگی ایرانیان، فصلنامه علمی- ترویجی در حوزه اخلاق، شماره 32، ص: 16- 1
Abdul Aziz, A. Hasnuden, N. Adnan, W (2021). Fomsumerism and Beauty Consumerism among social Media Users in Malasya, Journal Forum Komubikasi, V(16), N(1), pp: 64-91.
Assad, S (2007). The Rise of consumerism in Saudi Arabian Society, International Journal of Commerce and management.
Beck, C (2002). A meta-synthesis of qualitative research, The American Journal of maternal child Nursing, V(27), N(4), pp: 214-221.
Campbell, C (2021). The Desire for the New: Its Nature and Social Lacation as Presented in Theories of Fashion and Modern Consumerism, Journal Consumption and Consumer Society, pp: 7-27. DOI.10.1007/978-3-030-83681-8-2.
Fischer, C (2003). Sccumbing to Counsumerism: underlying Models in Historical Clam, University of California, Berkeley.
Health, J (2001). The Structure of Hip Consumerism, Philosophy social criticism Philosophy and social criticism, Sage Publications.
Migone, A (2006). Hedonistic Consumerism Patterns of Consumption in Contemporary Capitalism Reviw of Radical Political Economics, Sage Publications.
Siau, K. Long, Y (2005). Synthesising e-government stage models- a meta- synthesis based on meta ethnography opprach, Journal Industrial Management and Data Systems, V(105), N(4), pp: 443-458.
Sandelowski, M. Barroso, J (2003). Toward a meta synthesis of qualitative findings on motherhood in HIV-Positive Women, Journal Research in Nursing Health, V(26), N(2), pp: 153-170.
Strauss, A. Corbin, J (1990). The Basic or Grounded Theory, Newbury, CA: Sage.
Varul, Z (2006). Wastle, Industly and Romantic Leisure: Veblen Theory of Recongnition, European Journal of Social Theory, Sage Publications.