افشانی، ع.ر.، جواهرچیان، ن.، (1395)، بررسی نقش بیگانگی اجتماعی در وندالیسم در بین دانشآموزان دوره اول و دوم متوسطه شهر یزد، مجله پژوهشهای راهبردی امنیت و نظم اجتماعی، تابستان، سال پنجم، شماره دوم (پیاپی 13)، ص 24-1.
امامی، ر.، (1396)، «عوامل موثر بر از خود بیگانگی اجتماعی جوانان (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه مازندران (بابلسر))»، کنفرانس ملی پژوهش های نوین ایران و جهان در روانشناسی، علوم تربیتی و مطالعات اجتماعی، شیراز.
بنیفاطمه، ح.، رسولی، ز.، (1390)، بررسی میزان بیگانگی اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه تبریز و عوامل مرتبط با آن، جامعهشناسی کاربردی، بهار، سال بیست و دوم، شماره 1، ص 26-1.
بهشتی، م.ب. (1389)، توسعه اقتصادی ایران، تبریز، نشر دانشگاه تبریز.
بهشتی، م.ب.، محمودی، ک.، حسینپور، ف.، (1396)، تحلیل محتوای کتابهای مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی بر اساس مولفههای تغییر در باورها، رفتار و نگرشهای نقطه شروع توسعه، فصلنامه توسعه اجتماعی، تابستان، دوره 11، شماره 4، ص 236-207.
ترابی، ی.، (1384)، آسیبشناسی مدیریت توسعه در ایران، دوفصلنامه دانش سیاسی، پاییز و زمستان، شماره 2، ص 133-103.
تفضلی، ف.، (1385)، نظام سرمایهداری از دیدگاه کارل مارکس و ماکس وبر، «پیک نور»، سال چهارم، شماره 2، ص 92-79.
توفقیانفر، ع.ح.، حسینی، ا.، (1391)، بررسی بیگانگی اجتماعی جوانان و عوامل اجتماعی مرتبط با آن (نمونه: جوانان شهر یاسوج)، جامعهشناسی مطالعات جوانان، زمستان، سال سوم، شماره 8، ص 58-45.
حریری اکبری، م.، صالحنژاد، ح.، (1394)، سرمایه فرهنگی سدی در برابر بیگانگی اجتماعی، فصلنامه مطالعات جامعهشناختی جوانان، بهار، سال پنجم، شماره 17، ص 56-33.
حسینزاده، ع.ح.، باقری، م.، رزمآرا، ا.، (1394)، بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی موثر بر بیگانگی اجتماعی جوانان، فصلنامه توسعه اجتماعی، زمستان، شماره 2، ص 54-37.
ذولفقاری زعفرانی، ر.، علینیا، ع.، (1389)، بررسی تاثیر نهاد خانواده و مدرسه بر جامعهپذیری دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه رودهن، فصلنامه پژوهش اجتماعی، پاییز، سال سوم، شماره 8، ص 164-147.
زکی، م.ع.، خشوعی، م.، (1392)، سلامت اجتماعی و عوامل موثر بر آن در بین شهروندان شهر اصفهان، مطالعات جامعهشناختی شهری، پاییز، سال سوم، شماره 8، ص 108-79.
شاهقاسمی، ز.، فرقانی، م.، خانیکی، ه.، (1395)، مطالعه رویکرد برنامههای توسعه در ایران به ارتباطات، فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، پاییز، دوره نهم، شماره 3، ص 182-147.
صادقی ده چشمه، س.، تیمورینژاد، م.، آزادیان، ا.، (1395)، بررسی رابطه میان رفتار شهروندی با نظم اجتماعی (مطالعه موردی: جوانان 30-20 ساله شهر کرد)، مجله پژوهشنامه نظم و امنیت، تابستان، سال نهم، شماره 2، ص 72-45.
صالحنیا، ن.، دهنوی، ج.، حقنژاد، ا.، (1389)، نقش فرهنگ در توسعه اقتصادی، ماهنامه مهندسی فرهنگی، مرداد و شهریور، سال چهارم، شماره 43 و 44، ص 79-66.
عطار، س. (1395)، بررسی جایگاه مفهوم سرمایه اجتماعی در پارادایمهای سهگانه توسعه (نوسازی، وابستگی، نظام جهانی)، دوفصلنامه پژوهش سیاست نظری، بهار و تابستان، شماره 19، ص 221-199.
علیاکبر، د. (1377)، لغتنامه، تهران، موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران.
فولادیان، ا.، (1394)، بررسی میزان بیگانگی اجتماعی و میزان بیتفاوتی اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، فصلنامه مطالعات جامعهشناختی جوانان، بهار، سال پنجم، شماره 17، ص 144-125.
کریمیانپور، غ.، (1395)، مدیریت زمان و وقتشتاسی مهارتی اساسی برای کودکان، مجله رشد آموزش پیش دبستانی، پاییز، دوره هشتم، شماره 1، ص 51-49.
محسنی تبریزی، ع.، (1370)، مفهومسازی و گروهبندی تئوریها در حوزههای جامعهشناسی و روانشناسی، مطالعات جامعهشناختی، تابستان، شماره 5، ص 74-25.
موحد، م.، عباسی شوازی، م.، (1385)، بررسی رابطهی جامعهپذیری و نگرش دختران به ارزشهای سنتی و مدرن در زمینه روابط بینشخصی دو جنس پیش از ازدواج، مجله مطالعات زنان، بهار، سال 4، شماره 1، ص 99-67.
میرمحمدی، س.م. (1377)، موانع سازمانی و ساختاری حاکمیت وجدان کاری و انضباط اجتماعی؛ تهران، سازمان چاپ و انتشارات آزاد اسلامی.
یوسفی، ع.، رضویزاده، ن.، (1395)، ساختار هنجار صداقت با دولت مشهد مورد مطالعه: راستگویی در ارائه اطلاعات درآمدی، مجله جامعهشناسی کاربردی، بهار، سال 27، شماره 1، ص 142-129.
Bao, Y., Zhou, K. Z., & Zhou, N. (2006). Social alienation in a transitional economy: Antecedents and impact on attitude toward social reform. Journal of Business Research, 59(9), 990-998.
Bender, A. (2020). The role of culture and evolution for human cognition. Topics in cognitive science, 12(4), 1403-1420.
Burkitt, I. (2019). Alienation and emotion: social relations and estrangement in contemporary capitalism. Emotions and Society, 1(1), 51-66.
Caglar, C. (2013). The Relationship between the Levels of Alienation of the Education Faculty Students and Their Attitudes towards the Teaching Profession. Educational Sciences: Theory and Practice, 13(3), 1507-1513.
DiPietro. W.R. (2014). “Time Punctuality and Social Cohesiveness”, International Journal of Business, Humanities and Technology. Vol. 4 No. 1: 33-37.
Fox, S. (2020). Political alienation and referendums: How political alienation was related to support for Brexit. British Politics, 1-20.
Hardin, R. (1993). The street-level epistemology of trust. Politics & society, 21(4), 505-529.
Hascher, T., & Hagenauer, G. (2010). Alienation from school. International journal of educational research, 49(6), 220-232.
Husien, S., Fakhrina, A., & Rani, A. N. B. H. A. (2020). Culture-Led Development: Implementation of Heritage Based Management in Indonesia and Brunei Darussalam. Al-Ulum, 20(1), 1-23.
Inyikalum Daniel, B., & Uranta, S. D. D.(2017). karl marx’s concept of alienation; a study of its impact on nigeria’s socio-economic development.
Nonis, S. A., & Hudson, G. I. (2006). Academic performance of college students: Influence of time spent studying and working. Journal of Education for Business, 81(3), 151-159.
Schwalbe, M. (1986). Psychosocial Consequences of Natural and Alienated Labor. SUNY Press.
Tabellini, G. (2010). Culture and institutions: economic development in the regions of Europe. Journal of the European Economic association, 8(4), 677-716.
Williamson, C. R., & Mathers, R. L. (2011). Economic freedom, culture, and growth. Public Choice, 148(3-4), 313-335.