احمدپور داریانی، محمود، (1384)، کارآفرینی: تعاریف، نظریات، الگوها، انتشارات پردیس، تهران
احمدپور داریانی، محمود، مطلبی، مهرنوش، (1390)، ارائه مدل یادگیری مادام العمر کارآفرینی با رویکرد تلفیقی (ارائه شده توسط کنسرسیوم آموزش کارآفرینی)، کار و جامعه، شماره 134، مردادماه، صص 21-37
احمدزاده، نسرین، ( 1385)، بررسی میزان توجه برنامة درسی دورة کارشناسی رشتة علوم تربیتی به پرورش مهارتهای کارآفرینی از دیدگاه فارغ تحصیلان دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهیدبهشتی، تهران: دانشگاه شهید بهشتی، پایاننامه کارشناسی ارشد برنامهریزی درسی.
اخوان، پیمان، سیدنقوی، میرعلی، ابراهیمی طالقانی، احمد، بخشا، آرش، زاهدی، محمدرضا، (1389)، بررسی عوامل مربوط به پتانسیل کارآفرینی و ارائه رویکرد چندوجهی مطالعه موردی (صنعت قطعهسازی خودرو)، مطالعات مدیریت صنعتی، سال ششم، شماره 17، تابستان، صص 107 – 133
آریانی، ابراهیم، زاهدبابلان، عادل، معینی کیا، مهدی، خالق خواه، علی، سروش، مصطفی، موسوی، طیبه، (1395)، نقش شبکههای اجتماعی مجازی در توسعه قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی، سال هفتم، شماره 29، زمستان، صص 41-68
آقاجانی، حسنعلی، گنجهخور، زیبا، (1389)، تبیین نقش ویژگیهای روان شناختی کارآفرینان بر فرایند کارآفرینی مستقل، پژوهشنامه مدیریت تحول، سال دوم، شماره 4، نیمه دوم، صص 118-140
بدری، احسان، لیاقتدار، محمدجواد، عابدی، محمدرضا، جعفری، سیدابراهیم، (1385)، بررسی قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان دانشگاه اصفهان، پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، دوره 12، شماره 2(40)، تابستان، صص 73-90
دربان آستانه، علیرضا؛ قدیری معصوم، مجتبی؛ فیروزی، محمدعلی، (1391)، بررسی ارتباط بین عملکرد سازمانی و مهارتهای کارآفرینی مدیران محلی روستایی (مطالعه موردی دهیاران استان قزوین)، پژوهشهای روستایی، سال سوم، شماره یکم، بهار، صص 27-59
صادقی، مهدی؛ ملکینیا، عماد، (1390)، ارزیابی دانشجویان از محیطهای کارآفرینانه و تبیین رابطه آن با قصد کارآفرینی، پژوهش و برنامهریزی درآموزش عالی، دوره 16، شماره 1 (پیاپی 59)، بهار، صص 69-89
عابدی، رحیم، (1381)، کاوش در کارآفرینی سازمانی، مطالعات مدیریت، دوره 9، شماره 35 و 36، زمستان، صص 111-134
عباسزاده، محمد (1391)، تاملی بر اعتبار و پایایی در تحقیقات کیفی، جامعهشناسی کاربردی، سال 23، شماره پیاپی 45، بهار، صص 19-34
عربیون، ابوالقاسم؛ عبداللهزاده، غلامحسین، شریفزاده ابوالقاسم، محسنی، احمد، (1389)، شناسایی و اولویت بندی شاخصهای تعیین کننده کارآفرینی کسب و کارها، توسعه کارآفرینی، سال دوم، شماره هشتم، تابستان، صص 65-97
علیزادهاقدم، محمدباقر؛ عباسزاده، محمد؛ حیاتی، صفر، (1395)، بررسی رابطه هوش هیجانی با قابلیت کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز، مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، دوره 5، شماره 3، پاییز، صص 345-368
مختاری دینانی، مریم؛ ططری، سعیده، (1397)، ارتباط بین سواد اطلاعاتی و قابلیت کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته علوم ورزشی در دانشگاههای شهر تهران، پژوهش در ورزش تربیتی، شماره 15، پاییز و زمستان، صص 95-116
میری، عبدالرضا؛ داورزنی، محمد؛ سبزیکاران، اسماعیل، (1393)، بررسی نقش زمینههای اجتماعی – فرهنگی مدیران SMEها بر کارآفرینی شرکتی، مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، سال 23، شماره 76، زمستان، صص 29-57
یعققوبی فرانی، احمد؛ سلیمانی، عطیه؛ موحدی، رضا، (1393)، تحلیل عوامل موثر بر کارآفرینی زنان روستایی، مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان، سال 12، شماره 4، زمستان، صص 7-42
Afriyie, N & Boohene, R. (2014), "Entrepreneurial Education and Entrepreneurial Culture among University of Cape Coast Students in Ghana, Athens Journal of Education, Vol. 1, No. 4: 5-16
Davidson, P., & Honig, B. (2003). The Role of Social & Human Capital among Nascent Entrepreneurs. Journal of Business Venturing, 18: 301- 331.Hisrich, Robert D. and Peters, Michael P. (2002). Entrepreneurship, Tuat Mc Graw- Hill publishing company, fifth edition.
Ilmakunnas, Pekka, Kanniainen, Vesa. (2001). Entrepreneurship, Economic Risks, and Risk Insurance in the Welfare State: Results with OECD Data 1978±93. German Economic Review, 2(3): 195±218
Karimi, S. Biemans, H. Chizari, M. & Molder, M. (2012). The Impact of Environmental & Cultural Factors on Students Entrepreneurial Intentions Agriculture. Entrepreneurship Development, 5 (3): 105124-.
Covin, J.G., Green, K.M. and Slevin, D.P. (2006).Strategic process effects on the entrepreneurialorientation-sales growth rate relationship, Entrepreneurship Theory and Practice, Vol. 30No. 1, pp. 57-81.
Lerners, M. and Haber, S. (2000). "Performance factors of small tourism ventures: The interface of tourism, entrepreneurship and the environment", Journal of business venturing, (16), pp. 77-100.
Lin, B. W; Li, P. C & Chen, J. S, (2006). Social capital, capabilities, and entrepreneurial strategies: A study of Taiwanese high-tech new ventures, Technological Forecasting & Social Change, (73): 168.181.
Linan, F. (2008); Skill and Value Perceptions: How do they Affect Entrepreneurial Intentions? International Entrepreneurship and Management Journal, Vol. 4, No. 3, pp. 257-272.
Obschonka, M., Schmitt-Rodermund, E., Silbereisen, R. K., Gosling, S. D. & Potter, J. (2013). The regional distribution and correlates of an entrepreneurship-prone personality profile in the United States, Germany, and the United Kingdom: a socioecological perspective. J Pers Soc Psychol, 105(1), 104-122.
Schwartz, Y., Weizman, A., Fortus, D., Krajcik, J., & Reiser, B.J. (2009). The IQWST Experience: Using Coherence as a Design Principle for a Middle School Science Curriculum. Journal of Elementary School, 109(2): 199–219.
Song, M., Podoynitsyna, K., van der Bij, H., Halman, J. I. M., (2008). Success Factors in New Ventures: A Meta-analysis. Product Innovation Management. 25:7–27
Turker, D., & Selcuk, S. (2009). Which Factors Affect Entrepreneurial Intention of University Students? Journal of European Industrial Training, 33(2):142-159.
Wakkee, I., Hoestenberghe, K., Mwasalwiba, E., (2017) "Capability, social capital and opportunity-driven graduate entrepreneurship in Tanzania", Journal of Small Business and Enterprise Development, https://doi.org/10.1108/ JSBED-02-2017-0053