استیلرمن، جوئل (1396). جامعهشناسی مصرف، مترجمان: کامبیز حیدرزاده و مرجان مهیمنی، تهران، موسسه کتاب مهربان نشر.
اصغری، جمشید، فقیه، صدیقه سادات (1387). بررسی علمی و حقوقی بازاریابی شبکهای. تهران: مجد.
ایلمونن، کای (1393). تئوریهای مصرف مبتنی بر جامعهشناسی مصرف، مترجمان: کامبیز حیدرزاده، افشین رهنما قره خان بیگلو، تهران: حکیمباشی.
تاجیک، سوگل (1396). «بررسی تأثیر و نقش ارتباطات کلامی در موفقیت بازاریابان شبکهای»، مطالعات مدیریت و کارآفرینی، دوره 3، شماره1/1، صص 59-52.
توسلی، غلامعباس (1388). نظریههای جامعهشناسی، تهران، نشر سمت.
حائری، محمدحسن، لشکری، محمد، سمیرا سعیدی میرک محله (1392). «نسبتسنجی بازاریابی شبکهای با عقود معین و غیرمعین»، پژوهشنامه حقوق اسلامی، سال چهاردهم، شماره اول، پیاپی 37، صص 100-79.
ذکایی، محمد سعید، (1393). فراغت، مصرف و جامعه؛ گفتارهایی انتقادی، تهران: انتشارات تیسا، چاپ دوم.
روحانی، علی (1394). کاوش فرآیندهای اجتماعی چگونگی شکلگیری عواطف نسبت به مهاجرین افغان مقیم شهر شیراز، ارائه یک نظریه زمینهای، رساله دکتری جامعهشناسی، دانشگاه شیراز، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی.
ریتزر، جورج (1393). نظریه جامعهشناسی، ترجمه هوشنگ نایبی، تهران، نشر نی.
عطارزاده، سعید، جلیلیان، مهدی و عادل ساریخانی (1392). «بازاریابی شبکهای در فقه و حقوق کیفری ایران»، فصلنامه پژوهشهای فقه و حقوق اسلامی، سال دهم، شماره 34، صص: 84-59.
گرگی، عباس (1394). بازسازی معنایی پیامد برنامههای ایمنی و بهداشت کار (معادن زغال سنگ)، رساله دکتری جامعهشناسی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز.
میرمحمدصادقی، حسین، گرایلی، محمدباقر (1393). «تحلیل فعالیت شرکتهای هرمی از منظر حقوق کیفری اختصاصی و مقایسه آن با بازاریابی شبکهای»، آموزههای حقوق کیفری، شماره 7.
ندرلو، بهنام، غلامیان، المیرا (1396). «توسعه الگوی بازاریابی شبکهای و راهکارهای پیشرفت آن در ایران مطالعه موردی شرکت بازاریابی ایران زمین»، دو ماهنامه در مطالعات کاربردی در علوم مدیریت و توسعه، سال دوم، شماره یک، پیاپی3.
وبلاگ زینب مقتدایی (1396)، rasekhoon.net
ورشوی، سمیه، یوسفی، علی، حسین اکبری و احمدرضا اصغرپور ماسوله (1397). «مروری انتقادی بر تحقیقات جامعهشناسی بازار ایران: در جستجوی حک شدگی»، مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، دوره 7، شماره 1، صص 82-53.
هاشمی بلمیری، سمیرا، آندرواژ، لیلا و محسن گرمسیری (1395). «مهندسی بازاریابی: تأکید بر نقش ریاضیات در بازاریابی»، مطالعات مدیریت و کارآفرینی، دوره 2، شماره 1/1، صص 122-110.
شفیعی، سبا، لولویی، کیوان، طهرانیان، تینا (2016). «بررسی بازاریابی شبکهای یا نتورک مارکتینگ در ایران».
Ann Hardcastle, Mary, Usher, Kim and Colin Holmes (2006). "Carspeckens Five-Stage Critical Qualitative Research Method: an Application to Nursing Research". Qualitative Health Research. Vol. 16. No. 1. pp: 151 -161.
Carspecken, Phil. Francis. (1996). CriticalEthnography In Educational Research: A Theoretical And Practical Guide. New York: Routledge.
Jeremiah Richey, Bohyeon Kang (2015). Multi - Level Marketing: An Economic Model.
Fetterman, D. M. (1998). Ethnography: Step- by- step (2ed Ed), Sage.
Stewart , Lee And Kim Usher (2007). Carspeckens Critical Approach as a Way to Explore Nursing Leadership Issues. Vol. 17. No. 7 Pp: 994 – 999.
Richey, Jeremiah, Kang, Bohyeon (2015). Multi- Level Marketing: An Economic Model, Indian Journal of Marketing, Volume 45, Issue 4.
Antler, Yair (2017). Multilevel Marketing: Pyramid-Shaped Schemes or ExploitativeScams?,https://www.royalholloway.ac.uk/economics/documents/pdf/paper.pdf.
Bosley, Stacie & Knorr, Maggie. (2017). Pyramids, Ponzis and Fraud Prevention: Lessons from a Case Study. Journal of Financial Crime. Forthcoming. 10.1108/JFC-10.
Dr. Pratistha (2017). A Conceptual Evaluation of Traditional and Network Marketing, XVIII Annual International Conference Proceedings, ISBN no. 978-81-923211-9-6, pp 237-244.
Franco,William, Alejandra Gonzalez-Perez, Maria(2016). International Expansion Opportunities for Multi-Level Marketing via Personal Networks: An Ethnographic Study from Colombia, International Journal of Business and Society, Vol. 17 No. 1, 28 – 46.
Liu, Heidi (2018). The Behavioral Economics of Multilevel Marketing, Hastings Business Law Journal, Volume 14, Number 1 Article 3.
Mather, Robert D, Dustin Belden, and Heather Sherwood (2017). Social Cognitive Factors of Persuasion for Multi- Level Marketing Targets, Journal of Scientific Psychology, PP 44-52.
Reingewertz, Yaniv (2016). An Economic Model of Multi-Level Marketing, Department of Public Administration and Policy, School of Political Sciences, University of Haifa, JEL Classifications: D21, J33, J54, L22, M31.
Tyre, Troy A., Gordon Myer, Alex Lazo and Rhonda Waters (2016), “Network Marketing Essence of Success: An Interpretative Phenomenological Analysis”, Business and Management Research Journal, Vol. 6(4): 46-73.